måndag 4 oktober 2010

Svårt att sätta rubrik, ibland sviker både kreativiteten och fantasin, höhö..

Idag när jag kom hem från skolan så hade jag en liten stund för mig själv. Både mamma och pappa jobbade fortfarande. Jag började tänka på lite saker som händer runt omkring mig nu som t.ex. kompisar, skola osv. Och då slog det mig, Jag kan inte ens komma ihåg när jag vaknade med ett dåligt humör senast. Förstå hur skönt det är? Jag har börjat varje dag med ett bra humör så länge jag kan minnas, varje dag har liksom börjat bra.

Vad är det med folk och drama, egentligen? Måste man ha en massa drama runt om sig? Bara minsta lilla kan bli något riktigt stort.
Nej, man får akta sig alltså. Lämna den skiten så fort det går.

Jag har en person som står mig väldigt nära, en person som jag såklart tycker mycket om, men jag börjar bli less nu. Att man inte ens kan bestämma att man ska göra något som inte händer fören om två månader för att man redan nu är inställd på att det kan ha hänt något det datumet.
Förstår du hur sjukt det är?
" Jag tänkte göra det här den sista December, men det är ju inte säkert, för jag vet ju inte hur jag mår då" .

Nej, man får lämna skiten så fort det går, för tillslut så kan man inte leva utan det. Tänk att alltid har något som man måste grubbla över eller "må dåligt över". Att känna " nej, nu är det för bra för att vara sant, det måste finnas något som inte är bra, DET SKA JAG HITTA"

Jag, personligen, orkar inte lägga överdriven energi på att hitta saker som inte är bra, jag lägger hellre den energin på bra humör och smittar gärna av den till andra !

Måste bara tillägga att självklart finns det saker som är jobbiga i livet, som man måste må PISS över, så är det bara, det gör alla. Men det är det här att man inte kan låta livet vara skönt och bra, det förstår jag inte. Alla har lika rätt till att må bra, alla förtjänar det ! Låt det "vara för bra för att vara sant" för det är du värd !



-JAG ÄLSKAR LIVET !

1 kommentar: