tisdag 13 juli 2010

LIEBE GRÜSSE AUS ÖSTERREICH

Nu när det är 35 grader ute så får man helt enkelt inte sitta inne, i alla fall om man kommer från sverige. Jag har nyss ätit klart min lunch och väntar ivrigt på ett telefonsamtal från min farbrors fru Eva. Vi ska nämligen dra in till stan, eller vadå vi? Hon är ju redan där, eftersom hon jobbar...., men när jag har kommit in till stan så ska vi ses för en fika.


Jag kan ju tillägga att jag stortrivs som vanligt, sover halva dagen för det är ingen eller inget som väcker mig, jag går upp sakta och försiktigt i ett tomt hus, eftersom ägarna börjar jobba lååångt innan jag vaknar, jag kan till och med traska omkring naken om jag känner för det. När jag har vaknat till ordentligt så vandrar jag vidare till min farmor där lunchen serveras, med efterätt och allt. Eller aa, typ.. En äpppelkaka som hon bakat själv och som faktist är skitgod, trot eller ej !


AYAH nu ska jag promenera vidare i tillvaron, hörs !!!

1 kommentar:

  1. Det låter fruktansvärt mysigt hörru, sug åt dig, njut, relax, breeaaath and take it eeeeaaaasy ;)

    SvaraRadera